rpo

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Orzeszu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu internetowego zgodnie z  swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego BIP Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Data publikacji strony internetowej: 03.10.2013
Data ostatniej aktualizacji: 26.11.2020

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.

TREŚCI NIEDOSTĘPNE

• Brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
• Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
• Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
• Dokumenty nietekstowe mogą nie posiadać tekstu alternatywnego
• Dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).
• Nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze.
Oświadczenie sporządzono w dniu: 26.11.2020
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
• Osobą odpowiedzialną jest: Aleksandra Kozioł,
• Adres poczty elektronicznej: zgkim@orzesze.pl • Kontakt telefoniczny: 32 2213412

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

SKARGI I ODWOŁANIA

W przypadku nie dotrzymania terminów oraz gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
• Organ nadzorujący: Urząd Miasta Orzesze
• Adres: ul. Św. Wawrzyńca 21; 43-180 Orzesze
• Adres poczty elektronicznej: um@orzesze.pl • Kontakt telefoniczny: 32 3248800
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich
https://www.rpo.gov.pl

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. Wieniawskiego 4,
43-180 Orzesze
Budynek zlokalizowany w bliskim centrum miasta - brak przystanku komunikacji publicznej w bezpośrednim sąsiedztwie. Na terenie obiektu zlokalizowany jest ogólnodostępny parking - brak wyznaczonego miejsca przystosowanego dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do budynku prowadzi jedno wejście ze schodami terenowymi od strony wjazdu - brak barierek zabezpieczających oraz podjazdu dla niepełnosprawnych.
Opracowany został projekt zagospodarowania terenu z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma łazienek przystosowanych do osób ze szczególnymi potrzebami.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
Brak możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu oraz online.
Wszystkie pomieszczenia biurowe dostępne są w poziomie parteru.
W przypadku niemożności dotarcia do wybranego biura ZGKiM istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracownika ZGKiM przy wejściu do budynku i załatwieniu spraw po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym 322213412

 

Opublikowane przez: Krzysztof Krawczyk | Autor: Aleksandra Kozioł | Data wprowadzenia: 2020-11-26 20:18:47 | Data modyfikacji: 2020-12-18 23:31:59.
Data wprowadzenia: 2020-11-26 20:18:47
Data modyfikacji: 2020-12-18 23:31:59
Autor: Aleksandra Kozioł
Opublikowane przez: Krzysztof Krawczyk